Visitants

Visites

Website counter

dimecres, de maig 16, 2007

SK, Stephen King, el Rey

No recordo quan va comensar la meva fascinació (jo diria que idolatria) per l'amic Stephen King. La veritat es que no recordo ni quin va ser el primer llibre que vaig llegir.

Al comensament jo pensava que publicava llibres de terror (pero terror pur i dur). Havia vist algun fragment de Carrie i Christine i la veritat es que es el que donen a entendre. Després vaig veure "El cementerio de animales", no em va agradar. Pero o bé algú em va regalar un llibre sense saber el que pensava o jo, en un atac de bogeria vaig comprar-ne un passant del que pensava o bé per curiositat. No recordava quan vaig veure, per error, "Las brujas de Salem" a la televisió i lo molt que em va espantar, ni tan sols vaig saber que la serie estava basada en un llibre d'Stephen King fins molt després.

La qüestió es que em vaig enamorar, simple i planerament.

La seva forma d'escriure em sembla genial. Sap escriure d'una forma lo suficientment planera com per fer-se entendre en tot moment. Els seus personatges es mouen entre l'heroicitat i la mediocritat (en altres paraules, converteix els anti-herois en herois i això sempre està bé). Malgrat el que pogueu pensar no es sanguinari, potser una mica escatologic pero la historia ho requereix i per això se li perdona. És sincer amb les seves histories, malgrat contenir molts elements sobrenaturals no es passa mai de rosca (o sigui, per molta fantasia que tingui i creieu-me que en te moltíssima, les seves histories son lo més realistes possible). Es irònic i sarcàstic i té molt bon humor, inclús amb ell mateix. Utilitza recursos literaris poc comuns, com per exemple, ser personatge dels seus propis llibres (un cameo literari), creuar histories entre els diferents llibres, repetir personatges, etc, etc, etc...

La seva obra mestra es "La Torre Oscura" una heptalogia (es a dir que son 7 llibres). Quan vaig llegir el primer volum per primer cop, haig de confessar que el vaig deixar a mitges. No entenía res de res. Després, el segon cop ja el vaig entendre i va ser el culpable de passar del simple amor a la idolatria. He llegit tots els llibres de la saga i em reafirmo en dir que es una obra mestra. Es la culminació de tots els llibres que ha escrit.

Altres llibres que he llegit son : Apocalipsis, Insomnia, El resplandor, Buick 8 (no em va agradar pero se li perdona), Un saco de huesos, La tienda i molts més.

Sr. King no deixi d'escriure please!

1 comentari:

  1. Carai Albert... potser m'animaré a llegir alguns dels moooolts llibres del King q et vas deixar a casa! :P

    ResponElimina