Visitants

Visites

Website counter

dimecres, d’abril 25, 2007

Cromos, comics i televisió

A petició de l'Àlex parlarem dels meus records de la televisió (tema recurrent a les trobades de vells amics tipus "te'n recordes de...?").


Hi ha milers de coses que trobo a faltar de la televisió, no acabariem mai.


Potser dels més antics que tinc són els de Mazinguer Z y Comando G. Recordo vagament haver vist "La casa de la Pradera" , recordo amb més precisió que m'agradava molt "Vacaciones en el mar" (suposo que perqué després la van repetir). També recordo vagament haver vist "Galactica" i sempre vaig somniar amb que la repetissin sense èxit. Ara tinc la sort de que passen la nova versió a l'Universal Channel per cable. De series que me n'enrecordo molt bé hi ha "V", "El coche fantástico", "El equipo A", "El gran heroe americano" i una que potser ningú recorda o haurá vist "El halcón callejero", que era algo així com el cotxe fantástico pero amb moto. La serie de Hulk (que a España es deia "La massa", sembla que fos una serie de pastissos enlloc de super-herois).



També recordo vagament haver vist "Los pallasos de la tele", "El gran libro de Petete", "Barrio Sésamo" amb la gallina caponata i en perejil (un cargol), amb l'Espinete i Don Pimpon, etc... "El show de los teleñecos" amb la Peggy i en Gustavo. Recordo que a les tardes quan sortia de la guarderia feien un programa que presentava en Joaquin Prat i després els dibuixos animats d'Spiderman (en blanc i negre perqué la tele petita de casa meva encara era en blanc i negre).

De dibuixos animats n'hi ha milers. Hi va haver una época en que els passaven els diumenges a la tarda després de les noticies i abans de la pelicula. "El señor Rossi", "Tom Sawyer", "Ulises XXXI", "Dragones y Mazmorras", "Vicky el Vikingo", "Los Barbapapá", "Heidi", "Marco", "Don Quijote", "Rui, el cid campeador", "La vuelta al mundo en 80 dias", "Banner i Flappy", "Jacky i Nucka", "La Abeja Maya","Dartacan y los tres mosqueperros","Super-Ratón", "LA Hormiga Atómica", "Transformers"... La llista es interminable, esclar que tot evoluciona i després van venir "Bola de Drac", "Arale", "Campeones", "Battletech","Erase una vez el Hombre","Erase una vez el espacio".


De programes en son poquets. Potser el més important es l'"Un, dos, tres". Cita obligada els divendres a la nit, igual que "Informe Semanal", els dissabtes. "La bola de cristal" (esclar), "La mansión de los Plaff", "Un millón para el mejor" (SI! Jo el vaig veure! Soc vell que hi farem!), "Un globo, dos globos, tres globos", "Sabadabada" (Tigres, tigres, leones, leones, todos quieren ser los campeones! Ayayayayay Torrebruno i Horacio Pinchadiscos", "Tocata", etc...



També recordo haver vist "Curro Jimenez" i una que m'agradava molt, "La mascara negra", del mateix estil i també amb Sancho Gracia com a protagonista, i també ambientada a la guerra de la independencia, o sigui com diuen aqui : "La misma gata pero revolcada". També recordo "Verano Azul" (cita obligada de tots els estius), "La plassa del Diamant", "Ramón y Cajal" (Que no eren dos senyors sinó un de sol), "Dallas" (MITICA), "Dinastia", "Los Colby", "Falcon Crest", "Benny Hill", "Arriba y Abajo" (MITICA TAMBÉ), "Los Cuentos del Mono de Oro" (Aaaaaaaah Bora-Bora...!), "FAMA", "Con Ocho basta","Lou Grant" (el daily planet sense superman per entendre'ns), "Los Hombres de Harrelson" (T.J al tejado), "Starsky y Hutch", "Remington Steele", "Hart i Hart", "Magnum" (el senyor Higgins també), "MacGyver" (El meu heroi), "Los Angeles de Charlie", "Alf","El doctor Who", "N'hi ha que neixen estrellats", "Gent del barri", etc...
Una altra cosa que enyoro son els cromos que el meu pare em comprava cada divendres quan anava a portar-me a casa els meus avis. Creieu-me, les vaig fer totes les coleccions. Me'n recordo que el meu avi Nai fins i tot em va fer un álbum per guardar-hi els cromos de la lliga de futbol 84-85 ( i ni tan sols m'agradava el futbol encara). Cada setmana esperava el divendres amb ilusió per anar a la llibreria a comprar els meus cromos i passar el vespre veient-los o enganxant-los a l'àlbum. Després, a la meva escola es va posar de moda apostar amb els cromos i ja va ser la bogeria total.

També havia comprat còmics abans de la febre dels 90 (L'Àlex ja sap de qué parlo, jejejeje). La majoria eren de'n Mortadelo, o de Zipi i Zape pero també havia comprat alguns americans (entre ells el n°1 de Conan que mai vaig poder vendre perqué en la meva ignorancia estava ben guixat de rotuladors de colors, l'epileg de les Secret Wars de Marvel...).

En fi, m'estic adonant de que tenim una vida tan plena de records que un es posa a recordar i no acabaría mai. I molt menys escriure'ls aqui tots. He posat tot el que recordava en aquest moment pero sé que tots en recordeu molts d'altres i de segur me'ls posareu aqui.

3 comentaris:

  1. hola alber io soc incapas de recurda tantas series i tants prugramas de la tele com tu , pero de lo que si que soc capas es de esta inmensamen orgullosa de que siguis el meu fill ets una gran persona

    ResponElimina
  2. Albert després de llegir-te he arribat a una conclusió clara: ENS FEM VELLS....alguns més q d'altres, eh????!!!!
    En el teu repàs veig q t'has deixat alguna cita obligada de la nit del diumenge: recordes TENKO???? Els japos dels pebrots i els camps de concentració... o A COR OBERT... ains....pos eso, lo dit, q ens fem vells....

    ResponElimina
  3. Esclar que me n'he deixat molts, ja ho sé. Pero la meva memoria té un límit. "Los diminutos", "Fraggle Rock", "L'espanta-ocells i la senyora King", "La cometa blanca", un programa que presentaven el Pajares i la Mayra Gómez Kemp a les nits, "Sábado noche", "Gente joven", les pelis amb rombos (que la iaia Pepis ens feia anar a dormir en quant comensaven), "Orzon Wey", les matinés del diumenge al cine Montecarlo amb dues pelicules, l'Imperial on anavem a veure pelis de dibuixos o d'en James Bond...

    Quan vam anar a veure l'estrena d'ET a Barcelona amb el tiet Pere i la tieta Anna (que va ser el primer cop que vaig anar a dinar a un Self-service), quan vam anar amb el papa a veure "Bambi", "El imperio contra-ataca", "El retorno del Jedi" (aaaaaah la glòria...!), "Las aventuras del barón de Munchausen" (aquesta es de les últimes), "Todd y Toby" (amb la Neus, era al matí), quan anavem al circ (un cop vam anar a veure el circ d'en Tortell Poltrona a la plassa de la Creu Alta), les pelicules de Zipi-Zape, Parchís ("La guerra de los niños"), les de la Teresa Rabal...

    En fi ja us vaig dir que no acabaríem mai i especialment amb la meva memoria.

    ResponElimina