Visitants

Visites

Website counter

dijous, d’abril 02, 2009

Santa Setmana

Escric per comunicar-vos la felis noticia de que tindré vacances tota la setmana que vé.
Aquí a México la Setmana Santa sol ser bastant avorrida.
No només es converteix en un cicle interminable, i a totes hores, de películes a-passió-nants i Bíbliques (no hi falten any rera any : La Túnica Sagrada, els 10 Manaments i Ben Hur), sinó que també es prenen molt seriosament dues coses que a mí personalment, em toquen la moral:

1. Divendres Sant no hi ha res obert. Mira-t'ho com vulguis i ves on vulguis que tot és tancat. No hi ha res a fer més que estar-se a casa veient les ditxoses pel.liculetes o la retransmisió en directe de la Passió d'Iztapalapa (versió mexicana de la Passió d'Esparraguera però ultra-realista).

2. Es prenen molt seriosament el tema de la Vigilia, lo qual vol dir, que no hi ha carn. I quan dic que no hi ha carn vull dir que les carniceries tanquen o sigui que ni tan sols pots fer objecció de consciència (vull dir d'estómac). Per dir-vos que si declines el peix i les verduretes i menges pollastre (cosa que sí està permesa) et miren malament...

En fí, un ha de fer una mica de sacrifici a tot això i tractar de passar-ho lo millor possible dins del que cap. Mireu si son exagerats que si un pretén fer neteja o escoltar música mentres fa neteja, o rentar roba o fer qualsevol cosa normal, s'exposa a un sermó rigurós de la meva sogra sobre el respecte que cal donar a les celebracions religioses, especialment les que fan referencia a la Passió i Mort de Crist.

Lo qual a mí em sembla una barbaritat i una bajanada. En primer lloc perquè ja sabeu que penso que la religió o la espiritualitat hauria de ser una cosa íntima de cadascú i hauria d'estar allunyada de qualsevol ritual litúrgic, altrament conegut dins del meu cap com a espectacle públic ridícul i decadent, carregat de símbols i litúrgies estrambòtiques i sense cap mena de relació amb l'essencia del missatge de Jesús. I en segón lloc perquè no entenc el perquè no es pugui menjar carn vermella en un dia com aquest. Segons tinc entès, en tot cas, és una reminiscència de la Pascua jueva (festa durant la qual només podien menjar xai i herbes amargues) i jo no ho soc pas de jueu!

M'indigna no poder seguir amb la meva dieta estrictament carnívora quan arriben aquests dies. No em sembla correcte que em diguin què puc i què no puc menjar.

Si a més hi afegim que històricament els que han volgut menjar carn en vigilia ho han pogut fer pagant un mòdic preu a l'esglèsia, la cosa encara m'enerva més. O tots moros o tots cristians, no creieu?

A més, em sembla que a Déu li importa tres raves el que menji i el que deixi de menjar. Més aviat el que li preocupa és que em mantingui sà i fort, que no maltracti el meu cos (que és la llar del meu esperit) i que m'alimenti espiritualment. Si menjo carn o no menjo carn és el meu problema i no veig quins set sous hi té a veure amb la Passió de Crist.

Esclar que l'esglèsia sempre ha de buscar excuses per limitarte la vida enlloc de dedicar-se al que realment s'hauria de dedicar que és a explicar les coses com realment van ser i no com a ella li convé que s'expliquin. Així, ens tenen a tots controladets i amb la boca tancadeta fent exactament el que ells volen que fem.

Ja, però sabeu què? Se'ls està acabant el bròquil. D'aquí molt poc temps, potser abans del que penso i tot, l'esglèsia patirà un daltabaix tan gran que s'haurà de replantejar tot el que ha fet i dit durant 2,000 anys i tornar a comensar de 0. De fet, el seu discurs ja és bastant obsolet. Els joves no se senten atrets per l'esglèsia i aquestes es van buidant de mica en mica. A ningú li agrada anar a sentir com et renyen per això o per allò altre, i que et diguin que has de fer i que no has de fer, mentres ells fan el que els rota (casos de pederàstia als EUA, per exemple).

Us dic, i llegiu-ho bé perquè us n'heu d'enrecordar, que no passarà massa temps abans de que hi hagi un daltabaix tan gran a l'esglèsia catòlica que la canviarà per sempre. Primer ha estat l'economia, li seguirà l'esglèsia i acabarà amb els governs del món. Tot serà trasvalsat i canviat. O us penseu que el que està passant amb l'economia mundial és casualitat? Ah! I compte amb Àfrica, eh? Perquè segons he llegit, en quant els EUA trobin la manera de superar la crisis i crear una nova economia, ells es posaràn d'acord, la copiaràn i mai més tornarem a veure Àfrica de la mateixa manera. Jejeje, em penso que ara sí que sabrem el que és el black power!

1 comentari:

  1. cuan jo dic que Mexic esta años luz de España , pues dic la beritat , pues tot ajo de tancaro tot de no esta ubert ni els bars ,ni els cinemas , ni pogue juga al carre etc; pasaba cuan jo tenia 8 añys ,o sigui fa la escalofriante cifra de 50 añys
    que et sembla ?

    ResponElimina