Visitants

Visites

Website counter

divendres, de juliol 13, 2007

Arriba la revolució!!!!

Si em coneixeu bé i sobretot, si heu treballat amb mi, ja sabeu que de tant en tant m'agafa una vena molt especial que m'empeny a analitzar exageradament tot el que es fa i a buscar, exageradament, formes de millorar-ho. Això es va aguditzar especialment des del meu pas pel CAP Antoni Creus i Querol, suposo que perqué m'ho deixaven fer.




Doncs ara hi tornem a ser. Com que per molt que m'hi he esforsat les coses a la feina no acaben de sortir com jo voldría ( o sigui, perfectes ). Des d'ahir estic dedicat a analitzar i buscar formes alternes y més segures de fer la meva feina. El problema principal són els endarreriments en les entregues de material que ens provoquen (i especialment a mi que en soc el responsable) bastants mals de cap, i d'esquena, i d'estomac, fetge, etc... No us penseu que es bufar i fer ampolles això, posar candaus als procesos implica tenir més feina pero si no ho faig així els desastres es succeixen ilimitadament i acabo tenint més feina de la que hauria de tenir de totes maneres i a sobre agobiat per les pressions que rebo des de dalt.

He descobert que hi ha varis motius pels que els materials no arriben a temps :

1. Es fa la comanda tard : a això jo em pensava que ja li havia posat remei, pero resulta que no. El lead-time es el temps que triga el proveedor en fabricar el material i enviar-te'l. Per acer sol ser de tres setmanes i per cintes de coure sol ser de 9 setmanes.

2. No es fa un seguiment de la comanda. Això també em pensava que ho estava solucionant pero no. A vegades no depen de mi sinó del proveedor que no t'avisa quan hi ha algun canvi.

3. Es per culpa del proveedor. Aqui ja sí que l'únic que s'hi pot fer és estar tocant-li els ous al proveedor.

4. Es cometen errors a l'hora de capturar l'ordre de compra : per exemple als proveedors extrangers se'ls ha de posar la data en que vols que surti d'allà i no la data en que ha d'arribar. Si t'ho envien quan tu vols que arribi doncs arriba una setmana o quince dies més tard. També quan són varies coses que han d'arribar en diferents dates, a vegades si no vaig amb compte s'imprimeix tot amb la mateixa data i esclar, ja està liada.

5. Per falta de pagament : en principi se suposa que no és la meva feina ni depen de mi, pero haig d'estar molt altanto de que es paguin les coses. Esclar que la majoría de vegades ni tan sols me n'entero fins que ja es massa tard.

En fi, de solucions n'estic trobant moltes a tots aquests problemes, pero caram es ben difícil.


De totes maneres, estic en un grup de treball que està intentant dur a terme el que han aprés el gerent de planta i una noia del dept. d'ingenyeria en un curs de Lean Manufacturing (6-SYGMA). Es tracta d'optimitzar els procesos i reduïr els costos i els desperdicis. La veritat es que anant a aquestes reunions en primer lloc m'he adonat de molts errors i de lo malament que estaven sortint les coses (només un 10% de les comandes arriben a temps, esclar des del gener fins ara i de totes maneres cap al mars els retards es van reduïr significativament, lo qual vol dir que no ho estic fent tant malament). En segon lloc m'he adonat de moltes posibles solucions veient per exemple el que fan al dept. de vendes i que els exigeixen a ells els seus clients.

En fi, la qüestió suposo es que vegin que m'esforso en fer les coses d'una altra manera, en millorar-les i no perdre el fil.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada