Visitants

Visites

Website counter

dijous, de març 22, 2007

Anar al centre es una aventura!



Si vosaltres penseu que anar al Centre de Barcelona en plena temporada Nadalenca es una aventura, si algun día visiteu el centre de la Ciutat de México (sobretot en cap de setmana) us agafarà algo greu.
Per comensar, només arribar-hi, sigui com sigui, ja es una odisea pel trànsit, i si vas amb metro per la quantitat de gent que hi va. Al centre hi puc arribar amb metro, en taxi, en microbús (no m'agrada perqué son petits, incómodes, plens de gent,etc. Em sento com Gulliver al pais de Lilliput. Si estàs dret toques amb el cap al sostre, si t'asseus, toques ambs genolls al seient de devant...).
Quan arribes, has de lidiar amb centenars de captaires que t'assalten a cada pas que dones. Has d'esquivar els milers ( i no us podeu imaginar la quantitat) de paradetes de venedors ambulants venent tot tipus de mercaderies a vegades estrambòtiques. Ocupen de tal manera l'acera que un moltes vegades ha de baixar al mig del carrer per poder passar per algun lloc perqué els badocs que estan mirant les paradetes no et deixen passar. Això si, té les seves ventatges (preus ridículs i hi trobes de tot).

Una cosa curiosa es que les botigues estan agrupades. Per exemple al carrer República del Salvador hi ha la plaza de la computación on pots trobar tot el que necessitis d'informàtica. A la plaza del Zócalo i voltants hi ha totes les joieries, etc. Aqui no tenen molta idea del que es la llei de la competencia, ja ho veieu.
Ja el que es entrar a una botiga es un altra aventura. Bàsicament perqué es impossible si no t'armes d'una mica de paciencia. També, has de tenir bones cames perqué com que les botigues estan agrupades si necesites varies coses has de caminar un bon tros.
En fi, una aventura. Pero m'encanta caminar pels carrers amb edificis colonials, les esglesies (una a cada cantonada creieu-me), i la gent de diferents races, colors, formes i tamanys.

3 comentaris:

  1. et donu tota la rao ,per els que em tingut la sor de esta am tu per aquets carres , pero un cop pusats tampoc es tannnnnnnn
    mama

    ResponElimina
  2. Hola, m'alegro de que tot et vagi be la veritat es que fins avui no he llegit res del teu blog pero a parti d'hara anire seguint el que expliquis i aixi em fare la idea de com es tot aixo, ja se que la feina et va molt be cosa que m'alegra molt. A mi de moment tambe em va tot be (que duri).
    Records a la Karen i a la seva familia.
    Un peto

    ResponElimina
  3. Tiu!! No saps el q m'agradaria tornar a passejar per aki... si, hi ha molta gent... i q???? és part de l'encant del país... mexicans i mexicanes autèntics per tot arreu... i l'artesania i les paradetes tot súper tirat de preu.... bueno... n us ho imagineu!!! Una autèntica passada!

    ResponElimina